iBooks kan niet worden geopend

July 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sedert de upgrade naar OS X El Capitan kan ik iBooks niet mer openen. Ik krijg het bericht dat iBooks de Bibliotheek niet kan vinden.
Beide opties: 'Probeer opnieuw' of 'Stel Bibliotheek opnieuw in' werken niet. Wat nu te doen? Er zitten 1300 boeken in de bibliotheek.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Je kunt dan het beste al je boeken exporteren, dit doe je via deze procedure:

    • Sluit iBooks volledig af en open Finder
    • Klik in de menubalk op ‘Ga’ en druk de option⌥-toets in
    • Selecteer in het menu ‘Bibliotheek’
    • Open de map ‘Containers’
    • Zoek naar 'com.apple.BKAgentService'
    • Navigeer naar Data ▸ Documents
    • Kopieer de map 'iBooks' naar je bureaublad (cmd⌘ + C, plak:cmd⌘ + V)

    Open deze map en controleer of bij 'Books' al je boeken aanwezig zijn, als dat zo is kun je iBooks openen en dan kiezen voor de optie 'Stel bibliotheek opnieuw in'. Als het goed gaat zijn al je boeken er nog, zo niet kun je ze via de zojuist gekopieerde map weer opnieuw erin plaatsen.

    Ook deze tip kun je volgen: http://www.appletips.nl/os-x-oplossing-voor-niet-weergeven-van-boeken-in-ibooks/
  • Ik heb een gelijkaardig probleem. Heb "com.apple.BKAgentService/Documents/iBooks" naar desktop gekopieerd en alle boeken zijn aanwezig.
    Het probleem is echter dat de opties "probeer opnieuw" of "stel de bibliotheek opnieuw in" niet werkt. Ik blijf hangen op de foutboodschappen 'Probeer opnieuw' of 'Stel Bibliotheek opnieuw in'...
    Log out geeft ook geen soelaas.
    Dank aan allen die snuggerder zijn en me op weg helpen.
  • Inmiddels opgelost na nogmaals een reboot
    ... Een wondere wereld.
Log In of Registreer om te reageren.