Vervelende Java pop-up als sinds lang, nog geen oplossing gevonden.

June 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Reeds sinds enige tijd krijg ik te pas en te onpas pop-ups (op 2 van mijn Macs, niet op de andere) dat ik een JAVA update zou moeten doen (zie eerste screenshot). Echter, de meest recente JAVA is geïnstalleerd (zie tweede screenshot).

Ik loop El Capitan op al mijn machines (10.11.5). Iemand een idee hoe ik kan achterhalen waar die pop-up veroorzaakt wordt en hoe ik ervan af geraak ?

Alvast bedankt voor de hulp,

Philip

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste wat je kan doen is JAVA te verwijderen en opnieuw te installeren. Er zijn ook verschillende versies van java. Eéntje voor de browser eentje voor programma's gelijk adobe Illustrator
  • Had ik al eens eerder gedaan volgens mij. Hoe verwijder ik die en installeer ik die opnieuw ? Hoezo twee versies ?

    En hoe kan ik uitvissen welke app die pop-up veroorzaakt ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Verwijderen kan op 2 manieren: je kan volgende stappen volgen of je kan OS X opnieuw installeren.

    2 versies kunnen zijn:
    - één voor web: Safari, chrome (ingebakken) en Firefox.
    - Programma's net als Adobe Illustrator die een "verouderderde" versie nodig hebben.

    Je kan dit niet echt uitvissen, je kan best kijken welk programma dat op dat moment actief is, of laatst actief is geweest.
  • Ik krijg de melding zelfs als er geen apps open zijn. Heb al geprobeerd via die SDK link om installatie te doen, niets helpt. Hopeloos
Log In of Registreer om te reageren.