iMac 27" vs Apple Cinema Display 27"

Hallo, heb sinds kort een apple Cinema Display gekocht, alleen wat ik niet zo prettig vind dat je op alle 2 de schermen alles kunt doen wat je ook normaal op de iMac heb, dus op alle 2 schermen een dock. Is het mogelijk op de imMac alleen de dock te hebben en dat de Cinema Display als extra scherm kunt gebruiken. Ik hoop dat jullie me begrijpen wat ik bedoel en mij kan helpen. Alvast bedankt.

Reacties

  • Ik denk dat je bedoeld dat synchrone weergave niet je bedoeling is. Oplossing: Systeemvoorkeuren, Beeldschermen, tabblad Rangschikking, "Schakel synchrone weergave in" uitvinken. That's it!
  • QuintenQuinten    Moderator
    @henkvanboven Wat berendvy bedoelt, is niet het juiste. Hij denk dat alle 3 de schermen telkens exact hetzelfde tonen (programma's die openstaan enzo).
    Maar wat je bedoeld is een fuctie die tot 10.9 Mavericks nog was (als ik me goed herrinner). 1 scherm had het doc, de rest kon je gebruiken als hulp schermen. Sinds 10.10 Yosemite is er de mogelijkheid om het doc op elk scherm te raadplegen (net als de taakbalk).

    Wil je dit toch niet, raad ik je aan het doc te verbergen en deze telkens op te roepen door met je muis de rand te raken.

    Wil je dat enkel op je startscherm dit is, plaats je best je menu aan een zijkant (tegenovergestelde kant van de positie van je 2 schermen: 2 schermen staan rechts van je hoofdcomputer, dan plaats je je menu aan de linkerkant). Je menu is nu enkel bereikbaar op je hoofdscherm
  • Goedemorgen,

    Dit is wel wat ik bedoel Quinten. Even ter correctie heb maar 2 schermen nl. de iMac en een Cinema display. Vind het wel even wennen met de dock rechts. Ik hoop dat het ook als de dock onder is. Maar dit is ook een goede optie. Maar effe wennen denk ik. Bedankt alvast.
  • KorKor
    June 2016 aangepast
    Ik ben momenteel niet thuis, dus ik weet niet 100% precies hoe ik het ingesteld heb. Maar ik heb het nu zo dat ik op beide monitors een menubalk aan de bovenkant op beide schermen heb. Op het scherm waarop ik op dat moment werk is de menubalk actief en op het andere scherm is ie grijzig (dus niet actief). De Dock heb ik meestal op mijn rechterscherm, maar door de muis naar de onderrand te bewegen (soms een paar keer) op het linkerscherm, dan komt het Dock op dat scherm.

    Dit stel je in door bij Systeemvoorkeuren naar Mission Control te gaan en daar Beeldschermen hebben afzonderlijke spaces aan te vinken.
  • Kijk Kor dit is wat ik ook probeerde te omschrijven, alleen dat wil ik dus niet zo. In het verleden had ik een MacMini met 2 beeldschermen (ook Cinema) en had 1 hoofdscherm en de andere niet. Wat ik op de 2e scherm neer sleepte kwam ook altijd daar weer terug. En uiteraard maar 1 dock op de hoofdscherm. Nu is het natuurlijk makkelijk zoals Quinten het zegt, maar volgens mij moet het toch ook anders op kunnen lossen.
  • systeemvoorkeuren Mission-Control, vinkje uit bij beeldschermen hebben afzonderlijke spaces is denk ik wat je zoekt?
Log In of Registreer om te reageren.