iPad 2 batterij snel leeg na update IOS 7

October 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Hallo na de update naar IOS7 op mijn iPad2 is na een dag de accu al leeg! Eerst was dat pas na een week! Wat kan ik hier tegen doen. Jack

Reacties

  • RichardRichard    Beheerder
    Vaak is dit probleem op te lossen door je iPad volledig te herstarten. Dus met de knop rechtsboven helemaal uitzetten en opnieuw weer aanzetten.

    Mocht dit niet helpen, check dan deze post:
    http://www.appletips.nl/ios-7-problemen-met-de-batterijduur-verhelpen/
  • timoshatimosha    Moderator
    Kalibreer en balanceer het Lithium-Polymer accupack:

    1) Sluit de iPad met de originele USB-kabel aan de originele lader aan;
    2) Voer nu een harde reset uit door de aan/uit- en start knoppen ingedrukt te houden tot de iPad herstart. Het accupack wordt nu een eerste keer gekalibreerd;
    3) Laat de accu opladen tot 100% capaciteit.
    4) Als 100% capaciteit bereikt is dan laat de iPad nog ca. 60 minuten aan de lader;

    Je zal merken dat de laatste procentjes tot 100% heel langzaam gaan. Dat is het balanceerproces. De drie accu cellen worden ontladen en geladen tot zij alle drie de eindspanning van 4.20 V bereikt hebben.

    Als dit geen soelaas brengt dan probeer het volgende:

    1) Synchroniseer de iPad met iTunes 11.1.1;
    2) Herstel de iPad met iTunes 11.1.1;
    3) Zet de backup die met de synchronisatie in punt 1) gemaakt werd terug;

    Na een update gaat Spotlight alle data opnieuw indexeren. Afhankelijk van de hoeveelheid data kan dat even duren en redelijk wat energie verbruiken.

    Succes gewenst.

  • Hallo Allemaal, ik ga dit meteen proberen en zien wat het wordt. Hartelijk dank en jullie horen nog van mij. Jack
  • Hallo timosha, Ik heb de stappen doorlopen. In eerste instantie niet veel succes, mss door een foutje van mij. Gisteren opnieuw gedaan en het lijkt er nu op dat hij weer werkt als een trein. Hartelijk dank voor de goede TIP. Jack
  • Buiten de fantastische tip van Timosha moet je ook niet vergeten dat IOS7 veel nieuwe functies heeft die de batterij duur nadelig kunnen beïnvloeden.
    Denk hierbij aan het op de achtergrond downloaden van App store updates (die er nu veel zijn na lancering van IOS7), de helderheid van je beeldscherm die na installatie terug gesprongen kan zijn naar fabrieksinstellingen en nog velen meer.
    Op het web (ook op deze site) zijn veel tips terug te vinden om je batterij te sparen.

    Wel is mijn algemene indruk dat IOS7 net wat meer vraagt van de batterij maar ja, je krijgt er ook veel voor terug :-)
  • Hallo Bigkevx2 en timosha, nadat ik alle stappen heb doorlopen werkt de boel prima, vanaf vanmorgen 7:30 op stand-by en nog steeds 100%. Dus dit is echt een goede TIP. Jack

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.