Bluesound streamer kan share niet mounten

Sinds de laatste update lukt het niet meer de share op mijn macmini en imac te mounten. De helpdesk van Bluesound heeft mij prima geholpen, maar het is niet gelukt. Het schijnt te maken te hebben met smb signing. Iemand hier die hetzelfde probleem heeft en/of een oplossing heeft gevonden?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ervaring heb ik er niet mee, maar als ik het goed voor heb, is het een audiosysteem dat over het netwerk werkt?

    Heb je al geprobeerd om de software te verwijderen van je computer en opnieuw te installeren? https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/200271776-File-Sharing-Mac-OS-X
  • Ik heb zelfs telefonisch gesproken met support, hij heeft mn minimacje overgenomen met teamviewer, maar het is niet gelukt. Iets met smb signing. Ik had gehoopt dat er hier misschien iemand zou zijn die een oplossing heeft. Wordt wachten totdat apple een fix uitbrengt, want ik ben niet de enige, hoewel niet alle macs er last van hebben. Ik ga morgen ook maar even langs de applestore, wie weet. Bedankt alvast voor eht meedenken.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Al vast succes morgen bij de Apple Store. Als het probleem is opgelost, zeker de oplossing hier achterlaten. Waarschijnlijk zullen ze aanraden om OS X opnieuw te installeren (gedeelte ivm wissen van harde schijf mag je overslaan)
  • timoshatimosha    Moderator
    June 2016 aangepast
    @tokkel

    OS X ondersteunt al een tijdje geen OpenSMB (aka Samba) meer. Alleen SMBX (in OS X Lion) en SMB2/SMB3 worden ondersteund.

    https://support.apple.com/en-us/HT204021

    SMB signing moet op de server gebeuren. Niet op de Mac Mini die slechts een client is in dit geval. Probeer eens of je die Bluesound shares kan mounten met een gebruikersnaam + paswoord.

  • June 2016 aangepast
    Bij de applestore geen antwoord. Apple care gebeld. Geen antwoord. Moet weer terug naar Bluesound. Nog geen antwoord.

    @timosha
    mounten met gebruikersnaam en wachtwoord heb ik geprobeerd. Helaas.
  • Mac teruggezet naar 10.11.4 en het werkt weer. Alleen even opletten want smb staat standaard uit. Wie weet komt er nog een fix voor Sierra.
Log In of Registreer om te reageren.