Na upgrade 10.11.5 geeft in Mail geen foto's alleen ? En bij Safari geen site sever verbinding

June 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
MacBook Pro Van begin 2008: eindelijk de update gedaan na ruim 5 maanden berichten
te hebben genegeerd 'update el Capitan' staat klaar,
Alle discussies gevolgt betreffende Adobe problemen en ja hoor er moest toch een extra jave script worden geinstalleerd om dreamweaver cs6 aan de praat te krijgen. Nu nog problemen met MAIL en Brouwsers, mail geeft geen foto's weer alleen een? En SAFARI laat alleen maar de favorieten sites zien echter elke andere willekeurige site- zegt 'Safari kan geen verbinding met server maken' wat kan dit probleem zijn?
J.P.de Groot

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Mail kan je proberen de Postbus ▸ Bouw opnieuw op. Dit komt ook waarschijnlijk omdat Mail opnieuw is opgebouwd. V3 ipv V2, zie ~/Library/Mail

    Voor Safari kan je deze tip volgen, voor het verwijderen van website data: http://www.appletips.nl/os-x-10-11-4-bugs-en-problemen-oplossen/
  • Gaan we proberen bedankt voor de tip.
  • Helaas alles van bovenstaand geprobeerd echter nog steeds de melding "kan geen verbinding met server maken" dit geldt voor alle browsers - SAFARI, FIREFOX, CHROME
    Quintens wat bedoel je met V3 ipv V2, moet ik de inhoud verplaatsen?

    Ook mail laat diverse foto's niet zien in opgemaakte mail berichten: het zijn speciaal de nieuwere of te wel onbekende mail berichten die de foto niet laat zien bijvoorbeeld "LINKEDIN" staat als favoriet in mijn webbrouwser die dus wel als site wordt geladen en daar ontvang ook het totaal opgemaakte mail bericht inclusief foto/plaatjes. HET IS DUS DUIDELIJK DAT DE ALS FAVORIET VERMELDE SITES WORDEN GETOOND ECHTER WANNEER IK VIA GOOGLE ZOEK EN EEN BEPAALDE SITE WIL ZIEN DE MELDING KRIJG "kan geen verbinding met de server maken" dus wie weet raad -EL CAPITAN Versie 10.11.5 het zal ongetwijfeld een kleine setting zijn maar niets ervan staat op internet?
  • QuintenQuinten    Moderator
    ivm Mail, neen die inhoud moet je niet verplaatsen, best blijf je er vanaf, maar het is maar om aan te tonen dat Apple zijn back-end heeft aangepast. Je kan proberen om de Accounts te verwijderen terug opnieuw toevoegen.

    In verband met Safari, lijkt het mij onmogelijk dat dit een oorzaak en verband zou zijn want beide programma's hebben geen link met elkaar. Als iCloud de boosdoener zou zijn, kan je proberen iCloud even van je computer uit te loggen opnieuw inloggen, verder zou je kunnen OS X opnieuw te installeren (het gedeelte over de schijf wissen mag je overslaan).
  • Hallo Quinten na alles "bijna alles" te hebben geprobeerd nu dus wel internet met alle gewenste pagina's en ook het mail probleem is weg. Alles geprobeerd via instellingen het advies - heb ik maar eens een vaste verbinding kabel aan de MacBook Pro gedaan hoewel de wifi wel werkte echter zoals beschreven alleen de favorieten 10 sites liet zien en mail wel de berichten maar bij sommige dus geen afbeeldingen kon laden, nu dus wel!? RAAR, ? - dus wanneer ETHERNET is verbonden werkt wel alles zoals het hoort en uitsluitend met wifi- niet? Dit is waarschijnlijk voor dit apparaat de laatste upgrade geweest want APPLE komt met een nieuwe 10.12. OS X wat niet meer kan opdelen " MB PRO begin 2008" enfin ik heb er nog niet zolang geleden een super snelle SSD schijf in laten zetten en het geheugen compleet vol dus ik hoop er nog even mee door te kunnen werken.
    Hartelijk dank voor je advies. grt. JP. de Groot
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan.
    Als laatste misschien:
    Omdat het enkel bij je WiFi router is, dat je deze eens herstart.
Log In of Registreer om te reageren.