Bluetooth update voor MacBook - sindsdien werkt de bluetooth audio niet meer

June 2016 aangepast in Hardware problemen
Gisteren mijn nieuwe 12" MacBook ontvangen, en na het herplaatsen van mijn configuratie vanop een TimeMachine backup mooi aan het werk vanochtend. Tijdens het luisteren naar de radio (via bluetooth naar mijn Bose SoundLink) nog gecheckt of er updates waren, en er werd een update aangeboden (van Apple) voor onder andere Bluetooth specifiek voor MacBook 12". Deze heb ik geïnstalleerd, en raar genoeg werkt sindsdien de bluetooth niet meer (de verbinding blijft op-af-op-af springen). Tevens vind ik nu die update niet meer terug in de history ...

Enige suggesties ?

Groeten,

Philip

Reacties

  • Ondertussen nog een paar keer herstart, en er komt alvast klank uit de Bose. Niet echt helemaal opgelost, met Radium krijg ik aparte volume regeling voor interne speakers en Bose (nieuw), met iTunes zitten ze op dezelfde volume regeling ... raar toch
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als ik het goed begrijpt, is de connectie met geluid d'r terug, maar je kan beide niet appart regelen via iTunes?

    iTunes is daarin wel beperkt, wat andere apps niet zijn.
  • Quinten, niet helemaal. In iTunes krijg ik nu door beiden gelid, maar de volumeregeling op de MacBook (keyboard zowel als regelaar in menubalk) regelen enkel maar de Bose. Om aan het volume van de interne speakers te kunnen, moet ik naar de System Preferences pane voor geluid gaan ...

    Met Radium regelen beiden gelijk (zoals het hoort en altijd was)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Veel ervaring heb ik niet met het apart beheren van 2 geluidsuitgangen vanuit 1 geluidsbron. Maar volgens mij kan dat ook maar 1 telkens beheren. Je kan ook het volgende proberen in de toolbalk op het geluidssymbooltje klikken met alt ingedrukt, dan krijg je geen schuifbalk maar meer opties.
Log In of Registreer om te reageren.