Mail probleem met Hotmail server en wachtwoord

July 2016 aangepast in Algemeen
Dag iedereen

Sinds kort ondervind ik problemen met het programma Mail. Zo moest ik eerst plots mijn wachtwoord voor mijn Hotmail-account telkens opnieuw invoeren, waarna ik de boodschap kreeg dat het wachtwoord/de gebruikersnaam niet juist waren. Toch kan ik nog altijd via de website van hotmail me aanmelden met diezelfde gegevens.
Naast mijn mailbox in Mail stond er telkens een 'bolletje met een golfje' in. Na het openen van de verbindingsassistent kreeg ik telkens een rood bolletje voor 'hotmail' en volgend bericht:
"Het is niet gelukt om in te loggen op deze POP-account. Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn." en "Het is niet gelukt om in te loggen op deze SMTP-account. Controleer of de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn."

Na een beetje rond te zoeken op het internet, las ik dan dat ik misschien mijn wachtwoord eens uit de keychain-app moest verwijderen en dan manueel opnieuw invoeren. Nadat ik mijn wachtwoord opnieuw ingaf, kreeg ik opnieuw de melding dat het wachtwoord niet klopte! Nu staat naast mijn mailbox van Hotmail in Mail een driehoek met een uitroepteken in en krijg ik volgende melding wanneer ik erop klik:
Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Hotmail' of probeer het opnieuw.
De server heeft een fout geretourneerd: Verbindingen met de host 'pop3.live.com' via de standaardpoorten zijn mislukt.


Kan iemand mij verder helpen?

Reacties

  • Ik ondervind hetzelfde probleem en heb ook nog geen oplossing gevonden...
  • Op AppleTips is hier volgens mij ook al aandacht aan geschonken. Het heeft iets te maken met het verouderde POP-protocol. Dit moet gewijzigd worden in IMAP. Mijn advies is even op deze site zoeken voor de exacte oplossing.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste is gewoon de hotmail-account uit Mail verwijderen, en opnieuw toevoegen dit zal automatisch kiezen voor een IMAP account.
  • Ik heb hetzelfde probleem: "Verbindingen met de host 'pop3.live.com' via de standaardpoorten zijn mislukt". Ik heb al meerder malen het account uit mail verwijderd en weer toegevoegd. Geen succes. Weet iemand wat de standaard poort settings voor uitgaande mail moeten zijn? Ik heb 995 ingevuld, maar het springt telkens automatisch terug naar 587.
Log In of Registreer om te reageren.