prullenmand leegt niet in Ventura 13.7.5

Al een paar dagen wil de prullenmand zich niet legen. Er staat dat er al 38.344 onderdelen zijn verwijderd binnen bibliotheek. Hij blijft maar door gaan.
Ook kan ik de Mac niet meer afsluiten. begrijp er niets van misschien kunt u helpen.

Reacties

• C02XL46YJ1G6. Sorry was vergeten serienummer te vermelden
  • KorKor
    2 June aangepast
    Heb je soms per ongeluk de Bibliotheek map gewist/naar de prullenbak gesleept? Lastig om van afstand de juiste diagnose te stellen. Heb je misschien een kennis die verstand heeft van macOS?

Heb je een Time Machine backup?

Zo ja:

Om een iMac geforceerd af te sluiten, houd je de aan/uit-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt totdat de iMac uitschakelt. De kans bestaat dat de Mac dan niet meer opstart.

Herstellen via Time Machine:
    1. Start op in Herstelmodus: Druk bij het starten van de Mac op de Command + R toetsen tegelijk.
    2. Herstel vanuit Time Machine: Selecteer 'Herstel vanuit Time Machine' in het herstelmenu.
    3. Zoek de back-up: Kies de gewenste back-up en selecteer 'Herstellen'.
    4. Herstel de map: Selecteer de 'Bibliotheek'-map en herstel deze.
    Alternatief indien geen Time Machine back-up:

Mac opstarten in de veilige modus

Dan,

Check de Prullenmand:
    Controleer eerst of de map zich nog in de Prullenmand bevindt. Als dit het geval is, kan je de map terugzetten door erop te klikken en 'Terugzetten' te kiezen.
    https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchlp1093/mac#:~:text=Onderdelen terugzetten uit de prullenmand voordat de prullenmand is geleegd

Mocht dit niet tot het gewenst resultaat leiden, dan zit er niks anders op om macOS opnieuw te (laten) installeren.
  • Dankjewel Kor voor je reactie. Dat ga ik morgen eens op mijn gemak proberen. Heb vanavond al wat in de agenda staan. Ik heb Time Machine en ik hoop dat het goed gaat. Nogmaals bedankt voor je advies. Nog een fijne avond.
  • Goedemorgen Kor, kon vanochtend wel inloggen door zoals gisteravond de aan/ut knop te gebruiken.
    Maar er stond nu ook iets linksboven op het scherm.
    Intego Task Manager en dan
    Scanning volume LaCie on month. Heeft dat er mee te maken en daarom de prullenmand blijft legen?
  • Zo te zien heb je een anti-virusprogramma (Intego) geïnstalleerd. Dit soort programma’s nestelen zich diep in het Operating Systeem. Ik heb hier geen ervaring mee, ik durf hierdoor geen advies te geven hoe verder te handelen.
  • Dankjewel voor je reactie. Ik zal verdere stappen nemen
    Fijne avond nog.
Log In of Registreer om te reageren.