Bedraad keybord aansluiten op Imac

Ik heb een zeer oude 2012 en een 2023 Imac. De 2012 versie werkt nog steeds perfect voor een enkel programma dat ik daar op gebruik. De 2012 versie heeft een bluetooth keybord waar 2 batterijen in moeten. Omdat die Imac weinig gebruikt wordt, zijn continue de batterijen leeg want de Imac staat wel continue aan. Ik dacht ik koop een gebruikt bedraad Apple Keybord en sluit dat aan. Het is een Apple bedraad toetsenbord usb-a qwerty a1243. Aangesloten en geprobeerd op mijn 2012 en 2023 mac nadat ik eerst de Bluewtoothverbinding met de originele keybords verbroken heb. Op geen van beide Imacs werkt dit keybord. Alle via google geadviseerde punten doorlopen. De 2012 versie blijft zoeken naar een bluetooth keybord als ik dat keybord uitgezet heb. Heb ik een defect keybord gekocht of zie ik iets over het hoofd ? Kan toch aan zo'n keybord toch niet zo veel aan kapot gaan. John

Reacties

• Het is wel vreemd, misschien is ie inderdaad stuk. Een bedraad USB-toetsenbord zou gewoon moeten werken. Je krijgt na de eerste keer aansluiten hoogstens een dialoog om het toetsenbord in te stellen als de Mac niet kan vaststellen wat de toetsenbordindeling is. Ik heb zo een aantal jaar gewerkt met een Mac mini en een HP-toetsenbord.
  • Misschien maar ik kan het ms hebben geen originele Apple kabel die dit veroorzaakt.
  • Wat bedoel je precies? Zo te zien heeft dat toetsenbord een vaste USB-kabel.

Log In of Registreer om te reageren.