Keyboard en trackpad werken niet meer op MacBook Air 2014

October 2017 aangepast in Hardware problemen
Van de ene dag op de andere werkte het keyboard en het trackpad niet meer op Macbook Air 2014 met het besturingssysteem OS X Yosemite.
Wat heb ik gedaan om dit probleem op te lossen.
1. Opgestart met de "D" toets (hardware test. Bericht: geen problemen met de hardware
2. Opgestart met de Option - Command - P - R toetsen (opnieuw instellen NVRAM/PRAM)
3. SMC opnieuw ingesteld.
4. Schone installatie met OS X Yosemite
5. Schone installatie met OS X El Capitan
Opm1. De toetsen en het trackpad reageren wel bij het kiezen van de opstartmodus. Zodra opgestart zijn de toetsen en het trackpad dood.
Opm2. Nadat het systeem opgestart is heb ik 'n bluetooth keyboard en trackpad gebruikt

A. Nu heb ik BootCamp geïnstalleerd en 'n partitie aangemaakt met Windows.
B. Het Macbook opgestart in Windows en dan zijn het keyboard en het trackpad normaal te gebruiken, dus is het de vraag of het wel de hardware is.
Ik heb EFI firmware update 2.8 gedownload (update voor Macbook Air 2013-2014). Reactie van het Macbook: Deze update is al aanwezig.

Het Macbook Air weer teruggebracht naar de beginsituatie, dus met OS X Yosemite en BootCamp verwijderd.
Wie kan mij helpen????

Opm. Ik zou het heel naar vinden als het Macbook alleen maar gebruikt kan worden voor windows

Nieuwe gegevens: In het "Console" is continue deze berichtenstroom te zien:
Kernel: Error: AppleHSSPIController:: do SPITransfer CRC from device was invalid: computed 0xC03B, received 0x9F7D
Kernel: Error: AppleHSSPIController:: do SPITransfer NAK received from device

Aanvullende gegevens:
Nieuw en nog niet eerder gezien:
Het opstarten duurt lang, scherm flits 'n paar keer en daarna verschijnt in het rood in de rechterbovenhoek "SAFE BOOT".
Met het Bluetooth keyboard is vervolgens normaal op te starten.
Daarbij flitst het scherm wel weer 'n paar keer.

Reacties

  • Het MacBook Air is van begin 2014.
    De Apple Store stelt voor het logic board te vervangen voor 450 euro
    AMAC had het over het vervangen van de topcase met toebehoren, de kosten hiervan zouden ruim 400 euro zijn.
    Vraag:
    Het MacBook Air van begin 2014 heeft logica zitten op het trackpad. Zou die locica en het kabeltje naar het logic board de oorzaak kunnen zijn van het probleem?. Om dat te weten te komen zou ik voor ruim 100 euro dat eerst aan moeten schaffen, tenzij iemand mij 'n beter idee aanreikt.
Log In of Registreer om te reageren.