Installatie macOS High Sierra duurt lang? "Parkeerverbod" icoon?

December 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
macOS High Sierra zonder probleem gedownload. Vervolgens installatie met probleem ! De tekst installeren-resterende tijd berekenen bleef op mijn scherm staan en duurde al meer dan 2 uren. ( volgens mij bleef hij vasthangen ) Heb mijn mac moeten uitzetten met alle gevolgen van dien.
Wilde ook niet meer opstarten. Heb hem uiteindelijk toch kunnen opstarten door tijdens de start de shift toets ingedrukt te houden en vervolgens mijn back-up te installeren. Vraag: Was die installatietijd ( meer dan 2 uur ) normaal of had ik de installatie terecht afgebroken ?


Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is te zien wat voor een toestel je hebt en hoe vol hij zit. Nu met het nieuwe bestandsindeling, moet je computer namelijk de schijf omzetten en dat duurt wel even. Vaak raad ik aan: zorg dat de computer op stroom zit, een internetconnectie heeft en laat hem de update 's nachts uitvoeren.
  • ik was 40 minuten kwijt met een gevulde harddisk van +/- 300GB
  • Ok bedankt voor de reactie.
    Zal nog wel eens proberen en dan s'nachts laten draaien.
    Overigens, ik denk niet dat hij al zo vol zit, heb een externe schijf van 2 TB waarvan 1,8 TB vrij is.
  • High Sierra wil standaard installeren op de Mackintosh HD, dus of je externe HD veel ruimte heeft is niet zo belangrijk; bij mij duurde het ook plm 45 minuten.
  • Leonard als de externe HD van 2 TB nog 1,8 TB ruimte heeft dan betekent dat volgens mij dat de backup maar circ. 200 GB groot is.
    Bovendien ben ik er van overtuigd dat daar het probleem niet zit. Het kan toch niet zo zijn dat de installatie meer dan 2 uur bezig was en nog niet af was. Hij bleef hangen.
    Ik vraag mij af of de Android File Transfer die ik wel eens nodig heb voor dat probleem verantwoordelijk kan zijn ?
  • Exact hetzelfde gehad. Ook backup terug moeten zetten als enige optie. Daarna eerst met Onyx een systeemcheck en herstel gedaan. En daarna was de installatie in 40 min. gepiept. Denk dat er ergens bestandsrechten/schijfbevoegdheden niet goed stonden of iets dergelijks, duurde met Onyx ook enige tijd om die te herstellen nl.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je externe harde schijf heeft hier niks mee te maken, die koppel je best ook al tijdens de installatie. Het gaat over de installatie op de interne harde schijf, dus als die daar vol zit, kan het wat langer duren.

    Wat LeoChiv zegt, klopt ook. Maar je kan alle rechten ook op de computer herstellen zonder extra software. Herstart hiervoor de computer opnieuw op met comando + R ingedrukt. Daar kies je voor schijfhulpprogramma en controleer je zo goed als het kan op alle niveaus de schijfbevoegdheden en laat deze herstellen.
  • Probleem is opgelost. Installatie gelukt.
    Verder geen reacties meer.
  • Ik heb het probleem ook. Ik heb er niet veel verstand van maar downloaden ging goed. Opstarten krijg ik, wanneer hij bijna klaar is, een soort van parkeerverbod teken????

    Opnieuw opstarten helpt niet, en ook niet met de shift toets ingrdrukt.
  • Het soort parkeerverbod komt mij ook bekend voor . Bij mij gaat het om een iMac 27 inch late 2012 met fusiondrive . Volgens de helpdesk van Apple wordt dit probleem in het begin van 2018 opgelost .
  • Na update krijg ik Apple op scherm en daarna een parkeerverbod teken. Verder gebeurd er niets meer.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Ik heb de oplossing gevonden door op een externe harde schijf de installatie van High Sierra d.m.v. indrukken Option de keuze voor installatie te maken voor de externe HD . In redelijk korte tijd is de installatie gelukt en kan daarna d.m.v. CCC de inhoud van de externe HD gekloond worden naar de vaste interne hd of in mijn geval de fusiondrive
Log In of Registreer om te reageren.