Na updaten naar Sierra kan iMac Seagate schijf alleen nog maar lezen en niet meer bewerken

February 2017 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Ik kan mijn externe harde schijf niet meer gebruiken sinds ik de iMac heb geüpdatet naar Sierra. Hij geeft nu de " alleen-lezen" functie aan. Hoe kan ik dit verhelpen? Alle foto's van mijn klanten staan erop!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2017 aangepast
    Die HD is in Windows NTFS formaat geformatteerd. OS X en macOS kunnen het NTFS formaat alleen lezen, niet beschrijven. Dat heeft met licenties van Microsoft te maken.

    Jij hebt in het verleden een stuurprogramma (driver) van derden gebruikt om toch te kunnen schrijven op een NTFS HD. Die driver is blijkbaar niet compatibel met macOS Sierra.

    Oplossing:
    Vraag aan de ontwikkelaar van de NTFS driver een update voor macOS Sierra. Of koop een nieuwe NTFS driver die wel compatibel is met Sierra. Die van Paragon bijvoorbeeld.

    https://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

    En ook in dit geval ligt het probleem niet bij macOS Sierra maar bij software/drivers van derden die niet bijgewerkt werden voor Sierra.

    Een tip om zulke problemen in de toekomst te vermijden:

    1) Als die HD alleen op een Mac gebruikt wordt dan formatteer die in het Apple HFS+ formaat;
    2) Moet de HD ook op Windows of Linux computers gebruikt worden dan formatteer de HD in het universele exFAT formaat;

Log In of Registreer om te reageren.