Time Machine maakt iMac met macOS Sierra wakker?

December 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds kort mijn systeen (iMac (27-inch, Late 2012), macOS Sierra (10.12.1) ) geupdate naar Sierra. Het probleem is nu dat deze ontwaakt uit de slaapstand zodra time machine gaat back-uppen. Met name in de avonduren is dat nogal irritant als je eens rustig in een zetel gaat zitten en dat scherm wordt ieder uur wakker.

En ja, powernap is ingeschakeld, ook weer uitgeschakeld.... allemaal geprobeerd.
Ook 'schakel sluimer stand uit voor netwerk' aan en uit gehad.
Pram leeg gemaakt, alles opnieuw opstarten met andere instellingen.... niks helpt.
Auto updates uitgeschakeld, bluetooth uit geschakeld, wifi uitgeschakeld enz enz.....

Het ontwaken gebeurd iedere keer als time machine de backup gaat voorbereiden. Dus...... ik dacht, laat ik time machine dan maar eens uitschakelen..... wat denk je....... ook nu ieder uur ontwaakt het scherm :-(

Reacties

  • Ik ben dus niet alleen met dat probleem. Mijn "iMac Retina 5K late 2014" met Sierra versie 10.12.1 komt steeds vanzelf uit "sluimer". Met Time Machine uit, alle toepassingen gesloten, geen externe toestellen aangesloten, komt de iMac steeds weer uit "sluimer". Ik blijf dapper verder zoeken, maar misschien heeft iemand al de oplossing?
  • QuintenQuinten    Moderator
    De computer uitschakelen lijkt in het eerste opzicht een tijdelijke en goede oplossing. Hebben jullie andere programma's geïnstalleerd die je schijf of gebruik optimaliseren?
  • Nogmaals vanalles geprobeerd.
    - Ik heb geen 'sjit' draaien die geautomatiseerd iets doet.
    - allerlei settings geprobeerd.
    - Auto update uitgeschakeld.
    - Siri uitgeschakeld.
    - S'avonds wifi uit
    - auto backup uit
    - bluetooth uit

    Probleem blijft aanhouden...... zo af en toe wordt het scherm enkele seconden wakker en valt dan wel meteen weer in 'zwarte' modus.
  • Ik heb sinds 14 december software versie 10.12.2 en verder niets aangepast. Sindsdien is mijn Mac niet meer uit "sluimer" gekomen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @bastingse best dan ook even 10.12.2 installeren.
  • probleem opgelost hier !!!
    'stel datum en tijd automatisch in' heb ik uitgeschakeld en zie daar..... alle problemen opgelost!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super, om te horen, ik laat het nog even open voor @Lebro.
  • Mag een slotje op. Probleem bij mij na update 10.12.2 niet meer gehad.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.