Time Machine backup werkt niet in macOS Sierra

November 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Zijn er meer mensen waarbij er in Sierra geen back ups in time machine worden gemaakt, or is it just me?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Time Machine maakt hier op drie Macs elk uur een backup. En dat al sinds de eerste Beta van macOS 10.12 Sierra.
  • Hmm, vreemd, de mijne blijft al 2 uur aangeven ' preparing back-up'.
    Heb de externe schijf ook al verwijderd en teruggeplaatst.

    Ik wacht wel af, misschien gaat 'ie binnenkort draaien?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Ja, na de installatie van Sierra kan "preparing backup" wel een tijdje duren. Op een MacBook Pro was de eerste backup na de Sierra installatie ca. 9 GB.
  • ah, dat verklaart het waarschijnlijk. :)
    Ik laat het weten als hij na 24 uur nog niets heeft gedaan.

    Dank!
  • Ik heb deze discussie maar in categorie macOS 10.12 Sierra geplaatst omdat ik denk dat het volgende probleem te maken zou kunnen hebben met de update van het besturingssysteem van mijn iMac van El Capitan naar Sierra. Als jullie vinden dat het in een andere categorie thuishoort dan bied ik hierbij alvast mijn excuses aan.
    Afgelopen woensdag heb ik snel en zonder zichtbaar probleem de update naar Sierra uitgevoerd. Deze update ging zelfs vlotter en soepeler dan de vorige updates van Mavericks naar Yosemite en van Yosemite naar El Capitan. Bij geen enkele update van het besturingssysteem van een van mijn iMacs heb ik ooit problemen ondervonden, en ook na de laatste update werkt volgens mij alles naar behoren. Mij is wel het volgende opgevallen: Ik beschik over een AirPort Time Capsule die automatisch elk uur een reservekopie maakt van het systeem. Ook vlak voor de update naar Sierra is er nog een reservekopie gemaakt. Maar sinds de iMac onder Sierra draait, heeft hij nog geen back-up kunnen voltooien. Sinds drie dagen en nachten is de iMac nu bezig met het voorbereiden van een reservekopie, zonder daadwerkelijk aan het maken van die reservekopie toe te komen.
    De AirPort Time Capsule heeft 2 TB waarvan nog 1,65 TB vrij zijn. En mijn iMac heeft een Fusion Drive van 1,12 TB waarvan nog 1,03 TB vrij zijn. Er is dus genoeg plaats op de back-up schijf, en op de iMac staat gezien de capaciteit van de Fusion Drive nog maar weinig data. Je zou dus denken dat het proces van het voorbereiden van de reservekopie zo langzamerhand eens mag worden afgesloten.
    Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem? En weet iemand een oplossing hiervoor? Tips en suggesties zijn altijd welkom.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Hadden wij ook last van, dit had geholpen: https://www.appletips.nl/time-machine-backups-versnellen/
  • Ter aanvulling van mijn bericht van 25 september jl.: Helaas is het nog steeds niet gelukt om onder macOS Sierra een back-up naar mijn AirPort Time Capsule te voltooien. Time Machine blijft maar aangeven dat het bezig is met het voorbereiden van een reservekopie. Maar verder schijnt er niets te gebeuren. De eerdere keren dat ik mijn iMac van een nieuw besturingssysteem heb voorzien, was zo'n eerste back-up na de upgrade van het besturingssysteem wel binnen een dag of sneller gedaan. Ik krijg ook helemaal geen foutmeldingen of iets dergelijks te zien. Onder ‘Time Machine’ in de Systeemvoorkeuren krijg je alleen de melding ‘Reservekopie voorbereiden…’ te zien. Verder niets. Hebben jullie meer succes gehad?
  • Ik zit nu al een paar dagen bezig met een Backup proberen te maken op mijn Time Capsule...
    Dit wil echt niet lukken hij, de MacBookPro blijft maar aangeven dat hij de backup aan het voorbereiden is,... uren aan een stuk.... het wil maar niet lukken,..
    Heb alle gevonden tips al uitgevoerd en toch helpt het blijkbaar niet,...
    Ik denk dat we dit niet kunnen hebben van MacOS Sierra....
    Misschien moet Apple dit eens duidelijk schetsen hoe en wat we moeten doen om dit op te lossen...
    Voordien had ik nooit problemen,... nu dus wel,...

    Greets en bedank Apple Tips voor alles wat jullie voor ons doen,...

    Eric
  • Ook ik had last van een "niet vooruit te branden" backup met de Time Machine.

    Voordat ik een upgrade naar Sierra zou uitvoeren, wilde ik eindelijk eens de Time Machine backup laten uitvoeren. Want met El Capitan kwam de TM niet verder dan "voorbereiden...".

    Na even zoeken op internet kwam ik de oplossing (commando in terminal: sudo sysctl debug.lowpri_throttle_enabled=0) tegen waar Wesley ook naar verwijst. En wonder wel ging ineens een backup van iets meer dan 12 GB lekker snel. Wat heet... een uurtje en het was klaar.

    Nadat ik over was naar Sierra wilde ik weer een backup maken, en weer niet vooruit te branden.
    Gisteravond begonnen om 22,59 GB te backuppen. En vanmorgen rond 8 uur was er al 12 GB gedaan en de nog benodige tijd was 6 uur. Oke hij loopt tenminste...
    Het is nu 10.15u staat de teller 20,25 GB met een resterende tijd van 10 minuten.

    Ik wilde alleen kenbaar maken dat de eerder opgegeven command niet (meer) werkt, maar blijkbaar werkt deze nog.

    Als de Mac opnieuw wordt opgestart dan zal de waarde van lowpri_throttle_enabled op 1 (één) worden gezet, en zal het maken van de een backup weer een lange weg worden. Ik heb een oplossing (die ik zelf nog niet heb geprobeerd) om de waarde van lowpri_throttle_enabled standaard op 0 te zetten na het opnieuw opstarten van de Mac.
    Ik zal deze oplossing nog niet hier publiceren voordat ik deze zelf heb uitgeprobeerd.

    Wordt vervolgd dus.

    Groet
    Carlos

  • October 2016 aangepast
    Ik heb geen enkel probleem met de snelheid van Time Machine.
    @wiesemanIn het artikel van Wesley staat: "De prioriteit aanpassing blijft actief tot het moment dat je de Mac herstart, hierna wordt de standaard instelling weer actief". Heb je hier rekening mee gehouden? Suc6, Jos
  • Het duurt wel erg lang voor apple met een oplossing komt!
  • Hallo Jos_Schoemaker,

    Ja ik heb er rekening mee gehouden dat na een herstart de oorspronkelijke instelling wordt gereset.

    Bedankt voor je vraag.

    groet
    Carlos

  • Het maken van back-up onder Sierra is geen probleem. Terugzetten daarentegen wel: ik wacht nu ruim een uur op bestandsoverzicht van eergisteren. Alle overzichten zijn leeg, op de laaste van vandaag na.

    Groet Koos
  • October 2016 aangepast
    Goed nieuws! Volgens mij heb ik de oorzaak van en meteen ook de oplossing voor het eerder door mij hierboven beschreven probleem gevonden dat mijn Time Machine back-ups sinds de upgrade naar macOS Sierra alsmaar bleven hangen in de voorbereidende fase.

    Nou ben ik al zo’n tien jaar een enthousiaste iMac-gebruiker, maar ik ben zeker geen expert. Daarom – eerlijk is eerlijk – wil ik meteen toegeven dat ik de oplossing niet zelf heb bedacht, maar na wat speurwerk op internet heb gevonden onder het kopje ‘Time Machine Stuck “Preparing for Backup” in macOS Sierra’ in een artikel op de volgende site: http://osxdaily.com/2016/09/24/troubleshooting-macos-sierra-problems/

    En ja, ik gebruik dus Sophos Anti-Virus Home Edition (in de meest actuele versie 9.5.2). Het probleem lijkt te zijn dat de on-access scanner van Sophos en ‘iets’ in macOS Sierra elkaar dwars gaan zitten zodra Time Machine een back-up wil uitvoeren. En daardoor blijft Time Machine hangen in de fase ‘Reservekopie voorbereiden’. Zodra je de on-access scanner echter hebt gedeactiveerd, zal Time Machine de voorbereiding afronden, met de back-up beginnen en deze ook binnen enkele minuten voltooien.

    De voorlopige oplossing voor het bovengenoemde probleem onder macOS Sierra is dus als volgt: Ik heb in de voorkeuren van Time Machine de automatische back-ups uitgeschakeld. Deze functie werkt momenteel toch niet met geactiveerde on-access scanner. Zodra ik een back-up wil doen, bijvoorbeeld aan het einde van een werkdag, deactiveer ik de on-access scanner. Vervolgens klik ik op het Time Machine-symbool in de menubalk en kies ik ‘Maak nu reservekopie’. En zodra de back-up is voltooid, activeer ik de on-access scanner weer. Het is geen perfecte oplossing, ik geef het toe, maar het kost je maar een paar muisklikken.

    Bij Sophos schijnt het probleem met de (automatische) Time Machine back-ups al bekend te zijn. Er hebben al heel wat gebruikers over het probleem geklaagd. Op 7 september jl. liet een medewerker van Sophos in een reactie weten: ‘Update on the Time Machine issue: We are aware of it internally and working on getting a fix out. This thread will be updated once we have a release window.’ Zie hiervoor: https://community.sophos.com/products/free-antivirus-tools-for-desktops/f/sophos-anti-virus-for-mac-home-edition/79722/version-9-5-2-released-today/306467#pi2132219853=2

    Ik wil hierbij nog eens benadrukken dat het bovengenoemde probleem zich bij mij alleen op mijn iMac voordoet die onder macOS Sierra draait. Mijn eerste iMac van zo’n tien jaar oud – nog eentje van die mooie witte iMacs – draait op OS X Snow Leopard (10.6.8) en hangt bij mij in hetzelfde netwerk als de ‘nieuwe’ iMac van Late 2013 die ik nu voor het dagelijkse werk gebruik en waarop macOS Sierra draait. Op de oude iMac gebruik ik eveneens al jaren Sophos Anti-Virus, en tot nog toe zonder problemen. Het oude beestje maakt regelmatig en zonder morren zijn automatische back-ups die naar dezelfde AirPort Time Capsule worden geschreven als de back-ups van de nieuwe iMac. Ik wil daarmee alleen maar zeggen dat het probleem met de Time Machine back-ups pas is ontstaan met de komst van macOS Sierra…
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Piscatorius Leuk om te horen dat je de oplossing hebt gevonden, alleen zal ik hier even iets willen zeggen, ik heb ook gezien dat de computer bij jou op OS X 10.6.8 draait:

    Anti-Virus programma's zijn vaak de boosdoeners. Terwijl macOS op zich al heel erg goed beveiligd is. Het is aan jou om wel of niet te te kiezen voor een Anti-virus software. Maar weet goed dat dit de computer vertraagd, het zal je veel lastig vallen en problemen gaan veroorzaken.

    Het is zelfs al voldoende voor vele gebruikers om enkel het volgende in te stellen op de mac:
    - Beveilig je computer account met een wachtwoord.
    - In Systeemvoorkeuren ▸ Beveiliging en Privacy
    ▸ Algemeen ▸ sta programma's toe die gedownload zijn bij (App Store en ontwikkelaars waarvan de identiteit bekend is) *
    ▸ Filevault (hoeft niet ingeschakeld maar is een extra beveiliging door het versleutelen van je documenten)
    ▸ Firewall (inschakelen)

    Apple brengt jaarlijks ongeveer 3 tot 4 grote beveiligingsupdates uit. Of als er een Trojaan is ontdekt, is de update er binnen de week. Laat je zeker niet verleiden door de pers of reclame om dan Anti-Virus software te installeren.

    * Wist je dat jouw besturingssysteem Gatekeeper bevat? Dat is er sinds OS X 10.5. En voorziet dat programma's niet zonder jouw toestemming zullen communiceren met elkaar. Eén daarvan is het gebruik van Finder.
  • timoshatimosha    Moderator
    Wat betreft Sophos:

    Als ik op dit forum zoek kom ik toch een aantal topics tegen waaruit blijkt dat Sophos de boel dramatisch vertraagt. Ook op OS X versies ouder dan macOS Sierra.
  • Na updaten naar Mac OS Sierra, zie ik in finder de timecapsule staan, maar ik kan de gedeelde schijf 'data' niet meer bereiken. Gelukkig heb ik alleen de macbook air geüpdatet. Daardoor heb ik op mijn iMac nog alle bestanden beschikbaar, die ik nu vlug overgezet heb naar een externe harde schijf.
    Zou het kunnen dat mijn time capsule te oud is ?
    Ik kan me ook niet meer herinneren waar ik de deling heb ingesteld, 'k heb me al suf gezocht, maar 'k vind het niet terug in systeemvoorkeuren.
  • Hallo,

    Ik heb sinds drie dagen backup problemen met Time Machine. Daarvoor werkte het probleemloos. Als TM nu gaat backuppen gaat het goed tot ⅓ van de Backup. Gaat tot dan redelijk snel. Dan stopt het. Heb Sophos en AVG verwijderd. Ging tot donderdag ook met Sophos prima. Andere externe schijf geprobeerd, maar geen resultaat. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Of is er misschien iemand die inmiddels wel een oplossing heeft.

    Groet Thijs
  • Hallo
    Heb inmiddels geprobeerd Sierra opnieuw te installeren/herstellen. Krijg hiervoor van Apple geen toestemming.????!! Heb een Apple account maar toch.
    Backuppen met TM lukt nog steeds niet. Gaat tot een derde van de backup en stopt dan.
  • Al 8 jaar werk ik met Apple, al 8 jaar maak ik backups met Time Machine, en vanaf dag 1 van de de installatie van de nieuwe besturingssoftware Sierra, lukt het maken van een backup niet meer. De laatste 3 weken, hang ik bijna dagelijks aan de telefoon met Apple Support. Ze hebben al verschillende malen mijn computer over genomen, maar ze kunnen de reden niet achter halen.
    Maar ik lees dat ik niet alleen ben.
    Mijn computer werkt perfect, de opstart procedure verloopt even snel als vroeger, alleen een backup maken lukt langs geen kanten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Ik heb ook problemen met het maken van een backup met Time Machine. Ik doe het nu op de volgende manier
    - "automatisch reservekopie maken" uitschakelen
    - via finder de externe schijf verwijderen
    - de schijf fysisch loskoppelen van de computer.
    Wanneer ik een reservekopie wil maken
    - externe harde schijf opnieuw met usb kabel verbinden met de computer
    - in het menu van Time Machine "maak nu reservekopie" aanklikken.
    nadien opnieuw de schijf in finder verwijderen en de usb koppeling losmaken.

    Helemaal niet praktisch maar ik zie voorlopig geen andere oplossing.
  • Na meerderen dagen mijn macbook pro met 2x 500gb ssd aan de Time Machine gehangen te hebben, werkte het voor geen meter, van alles geprobeerd wat hier geschreven stond, maar niets hielp.
    Een beetje gefrustreerd na dagen proberen, want ik had na de update naar Sierra geen backup meer daar de oude backup van Mavericks niet werkt op de nieuwe OSX versies.
    Kwam ik toevallig een tekst tegen hierboven over een virusscanner, ik heb geen virusscanner op de mac.. al 15 jaar niet, maar ik draai via parallels een windows 7 versie voor een programma die ik op de mac niet kan krijgen. Daar wordt ook parallel tools geinstalleerd waarbij een trial versie van kaspersky geïnstalleerd wordt. en die wordt achter de schermen geladen... Deze uitgezet en eindelijk zie ik mijn ledje oplichten en had ik al 60gb geschreven op de backup schijf.

    Mijn ervaring is dus nu wel weer, schakel de antivirusprogramma's uit of het nu via parallels gaat of op de mac....na de backup schakel je deze weer in..

    Mooie site trouwens hier, en leuk dat iedereen met oplossingen en ervaringen komt waarbij we bijna altijd wel weer tot een oplossing komen.. top!!
  • Goh, weer eens een lastig probleem. Ik had bij terugkomst in NL meteen een keurige back-up met TC en na Sierra lukte dat niet meer. Wachtwoorden?? Niets lukte. Gekgenkeg had ik dat probleem al eens eerder en heb toen de TC opnieuw geformatteerd. Nu,ja, dus alle oude kopieen verwijderd. Daar heb ik nu geen zin in. Voordat het zaakje weer werkt? Ik ben nu bezig met back-uppen, nadat ik 1 van de 2 schijven had verwijderd. Duimen maar.... of het ook lukt op mijn mans iMac. Bedankt voor de tips.
  • Hallo allemaal,

    ik heb hier ook problemen gehad met het maken van back ups. Wat ik heb gedaan (redelijk rigoureus) is een nieuwe verse installatie van macOS Sierra. Voordat ik verder ben gaan installeren een backup gemaakt. Daarna alle voor mij belangrijke progs teruggezet en nu (tot op heden :-)) steeds een back up kunnen maken. Misschien dat anderen hier iets mee kunnen.

    Grt
    Arnold
  • Bij mij gaat het niet over snelheid: ik krijg meerdere keren per dag de melding "time machine kan het maken van de reservekopie niet voltooien"
    De sparsebundle zou in gebruik zijn ...

    NAS opnieuw opstarten helpt; alleen de pc opnieuw opstarten helpt ook. Maar helaas maar voor 1 keer ....

    Suggesties?
  • Ik ben geen echte Apple deskundige. Ik heb zonder problemen de OS Maverick om kunnen zetten naar OS High Sierra.

    Bij mij heet de TM altijd gewerkt. Onder High Sierra gebeurd er helemaal niets meer. Heb de schijf in de voorkeuren gekoppeld. Hij werkt wel even, maar de reserve kopie wordt niet gemaakt. De voorbereidingen vinden ook niet plaats.

    Als ik alles lees lijkt het bijna een bug in de High Sierra te zijn?

    Suggesties meer dan welkom
Log In of Registreer om te reageren.