Kan mijn "username" bij login scherm niet invoeren?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste mensen,

Gister heb ik mijn inlogscherm veranderd, omdat ik geen gebruik maak van een gastgebruiker, dus ik wil alleen mijzelf zien staan.
Nu moet ik mijn "username" (niet verwarren met de computernaam) invullen + wachtwoord. Normaal hoef ik alleen het wachtwoord in tevoeren.
Jaren geleden heb ik mijn username veranderd in "ΣĿIΛƧ" ipv ELIAS, zodat dit er leuk uitzag rechts boven in beeld. (Wat enorm dom van mij!)
Nu heb ik me zelf zwaar genaaid, want dit kan ik helaas never nooit intikken vanaf het login scherm. Met andere woorden:
IK HEB MIJ ZELF BUITENGESLOTEN! Ik kan wel janken! Help, wat nu?!

Ik ben er achter gekomen dat met een installatie CD, kan je een nieuwe admin aanmaken. Zodra admin is aangemaakt zou ik mijn oude account domineren en mijn username veranderen. Nou heb ik wel een CD maar dat is Snow Leopard. Denk niet dat het samen werkt op Yosemite.

Vervolgens las ik ergens dat je een nieuwe admin kan maken zonder CD, met behulp van "cmd+s" bij het opstarten van de mac...
Op het eind zou er: ":/ roots#" moeten staan en vanaf dan 3 commando's invoeren en dan maakt die een nieuwe admin aan.
(Er staan genoeg tutorials op youtube, duurt 5 min. en dan is het gefixt)
Maaar bij mij staat geen ":/ roots#" maar er staat "bash-3.2#" ... dus dat risico durf ik niet aan. Ik heb daar niet veel verstand van dus blijf er liever vanaf.

Wanneer ik met opstarten "cmd+R" ingedrukt hou, kom ik in de Recovery mode. Vanuit daar kan ik ook in de terminal en ik zie dat mensen command gebruiken zoals "resetpassword". Zou dit zo ook kunnen met "resetusername"? Of iets dergelijks

Ben zelfs langs geweest bij de Amac dealers, zelfs hun konden mij niet helpen. Behalve voor 300eu vervangen van harddisk en later alle data terug koppieren.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten...

Mvg,
Elias

PS. Heel belangrijk, ik wil natuurlijk geen documenten verliezen. Dus Clean Reboot is geen optie

Reacties

  • Als je geen documenten wilt verliezen, is het handig om regelmatig een backup te maken, bijvoorbeeld met Time Machine. Dat gaat vrijwel automatisch, en kan een uitkomst bieden op momenten dat je nét iets teveel hebt zitten klooien.
  • In dit artikel wordt een methode uitgelegd om een nieuwe admin account aan te maken. Bestaande accounts en gegevens blijven bestaan.

    https://www.maketecheasier.com/reset-os-x-account/
Log In of Registreer om te reageren.