NFC regelaar niet te vinden op iPhone 16

ik kan de regelaar niet vinden op mijn iPhone 16 versie IOS 18.7.2

Reacties

• Wat bedoel je precies? NFC staat op moderne iPhones standaard aan en hoeft niet handmatig te worden geactiveerd zoals bij Android. Vanaf de iPhone 7 en nieuwer is de NFC-chip continu actief om te betalen via Apple Pay en om tags te scannen.
  • 16 April aangepast
    @Kor Ik heb dat nodig om een ETA aan te vragen (nodig vr Schotland binnen te mogen) . Las wel dat het op mijn iPhone altijd actief is. Zou het vooraf eens willen testen. Dacht ik kijk eens waar de icoon/ regelaar staat en vond deze niet op mijn iPhone 16, zag deze wel staan op iPhone 8 zie foto’s in bijlage. Dus staat die regelaar niet op iPhone 16 ? maar las ik op internet lees zou je denken van wel ??
  • Als bijv. Apple Pay werkt, of het OV, dan is er geen probleem met je NFC denk ik.
  • @Kor ik gebruik geen Apple Pay en wat is OV ?
  • KorKor
    17 April aangepast
    @IngridVD Het Openbaar Vervoer, met een iPhone kun je ook inchecken in de tram en bus.

Ik heb helaas (nog) geen ervaring met een ETA. Maar al ik op de site van UK gov kijk, dan zie ik verder geen aparte eisen, dan een moderne iPhone om de App te gebruiken. Ik neem aan dat het wel werkt. Misschien heeft iemand anders hier er wel ervaring mee?
  • @Kor , ik had een vermoeden vn dat ov , maar wou zekers zijn. Maar op de iPhone 16 is er dan geen icoon/ regelaar ?
  • KorKor
    18 April aangepast
    Nee, als je op het plusje drukt en bij de regelaars gaat kijken, dan staat die knop voor NFC er bij iOS 26 niet bij, iPhone 16 hier.
  • @Kor ok, heb versie IOS 18.7.2
    Wacht nog even met iOS 26, wacht ook met MacOSS Tahoe bij de iMac en MacBookAir ;-)
    alles werkt prima dus.
Log In of Registreer om te reageren.