"Boeken" vergeet wel eens wat bij upgraden.

Ik heb de vorige maand achtereenvolgens mij iPad, mijn iPhone en drie dagen geleden mijn mini op OS 26.1 omgezet.

Gisteren kijk ik toevallig in "boeken". De boeken en manuals van Apple die erin zaten zijn er nog, maar de pdf's die ik verzameld had zijn allemaal weg...
Iemand een tip hoe ik die zou kunnen terugvinden?

Reacties

• KorKor
    15 November aangepast
    Bedoel je een Mac Mini of een iPad Mini? Op een Mac zou je in de hieronder genoemde twee mappen kunnen kijken:

Als ze in iCloud staan:
    ~/Library/Mobile Documents/iCloud~com~apple~iBooks/Documents

Op de Mac zelf:
    ~/Library/Containers/com.apple.BKAgentService/Data/Documents/iBooks/Books
  • Ik vind daar diverse bestanden, met extensie .epub zijn mijn boeken, er is één bestand met andere extensie .ibooks, dat zou combinatie van pdf's kunnen zijn, ik krijg het echter niet vlot open en wanneer het lukt zijn het veel afbeeldingen. Ik vrees dat de pdf's elders zitten.
  • Kor, ik vind ook:
    Na macOS Catalina / Big Sur / Monterey / Ventura / macOS 14-15 (Boeken-app modern)
    BKAgentService bestaat nog wel als achtergrondproces, maar de structuur is veranderd.
    Vroeger was BK Agent verantwoordelijk voor opslag en sync van boeken/Pdf's, nu doet het proces grotendeels hetzelfde, maar de daadwerkelijke pdf-bestanden zitten in de com.apple.iBooksX container.
    Het wordt er niet duidelijker op.

• KorKor
    19 November aangepast
    Moeilijk te zeggen. Ik heb slechts één PDF in de Boeken App, de rest heb ik in een zelfgemaakte map in iCloud en ik lees ze meestal met Voorvertoning. Die ene PDF bevindt zich in:
    ~/Library/Mobile Documents/iCloud~com~apple~iBooks/Documents
    Zowel onder macOS Sequoia als Tahoe.

com.apple.iBooksX heb ik alleen onder Sequoia, maar daar zitten geen ePubs of PDF's in.

De extensie .ibooks verwijst naar bestanden die gemaakt zijn met het verouderde iBooks Author-programma van Apple. Dit is een eigen Apple-formaat dat gebaseerd is op EPUB, maar specifieke interactieve elementen bevat.
  • Ik vind ergens wel een opmerking dat de verandering gebeurd zou zijn in versie 15, dat kan ik moeilijk geloven.

Mijn boeken zitten idd in de BKAgentService map, maar de pdf zit niet in Mobile Documents, ik vind zelfs geen mobile Documents map... terwijl ik een tiental pdf's terug in Boeken gesleept heb.

Wanneer ik boeken verwijder en dan weer installeer, zou hij dan alles zetten waar het momenteel hoort te zitten?
  • Ik neem aan van wel, maar heb er geen ervaring mee.
  • Ook niets, ik krijg boeken niet verwijderd op Mac...
Log In of Registreer om te reageren.