Upgrade naar ios26 op ipad

Na de upgrade op mijn ipad kreeg ik op mijn beginscherm volgend teken (grootte van een app) een zwart vierkant met daarin een grote cirkel, in de grote cirkel een kleine cirkel onder de kleine cirkel staat een a. Ze staat gedeeltelijk in en gedeeltlijk uit de kleine cirkel.
Het staat los op het beginscherm. Ik kan het verplaatsen maar het staat niet in de dock en niet tussen de apps. Als ik er op druk veranderd het in een slot en is alles geblokkeerd. Geen idee hoe ik het dan moet deblokkeren. Tot nu toe nog niemand gevonden die mij kan zeggen wat het is en hoe ik dat weg krijg.
Iemand een idee?

Reacties

• Bedoel je zoiets als dit?

Zo ja, ga naar de Instellingen -> Toegankelijkheid -> scroll naar 'fysiek en motorisch', kies daar 'Aanraken' -> tik op 'AssistiveTouch' en zet dit uit.

Zo nee, kun je een plaatje plaatsen?
  • Heb hetzelfde. Behoorlijk storend bijvoorbeeld als je een boek leest. Het kan niet worden verwijderd. Het is niet de AssistiveTouch knop. Ziet er wel enigszins uit als deze knop maar binnenin staat een a half binnen,half buiten een cirkel. Als je erop drukt staat je scherm vast. Heb geprobeerd een afbeelding mee te sturen. Kennelijk ben ik te onhandig. Het lukt niet.
  • KorKor
    September 2025 aangepast
    Je kunt op het icoontje van het plaatje tikken in het tekst invoervak en dan tikken op "Kies bestanden", dan krijg je een dialoog om het plaatje te kiezen op je iPad. Op een Mac kun je rechtstreeks het plaatje in het tekst invoervak van je browser slepen.

• Kun je het zien?
  • KorKor
    September 2025 aangepast
    Ja, een plaatje zegt meer dan duizend woorden. ;)

Ga naar de Instellingen -> Toegankelijkheid -> tik op "Geef tekst onder aanwijzer groter weer" en zet het uit.
  • Dit was ook mijn probleem, dank je wel voor je hulp
  • Dankjewel. Opgelost!!
  • Graag gedaan.
Log In of Registreer om te reageren.