SMS komt wel binnen op iPhone maar niet op iPad

Op mijn iPad Pro (10.5”) met OS 17.7.8 komt geen SMS binnen, alleen op mijn iPhone. Dat is soms best lastig.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Reacties

• Ja, je kunt sms-berichten versturen en ontvangen op een iPad, maar dit vereist een paar instellingen. Je moet je iPad configureren om sms-berichten door te sturen vanaf je iPhone, aangezien de iPad zelf geen sms-functie heeft. Hier zijn de stappen om dit in te stellen:
    1. Zorg ervoor dat je iPhone en iPad hetzelfde iCloud-account gebruiken.
    2. Schakel iMessage in op je iPad. Ga naar Instellingen > Berichten > Schakel iMessage in.
    3. Schakel "Stuur sms door" in op je iPhone. Ga naar Instellingen > Berichten > Stuur sms door en selecteer je iPad.
    4. Zorg ervoor dat je iPhone en iPad zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi-netwerk.
    5. Eventueel: Schakel Continuïteit in op beide apparaten. Dit maakt het mogelijk om taken en apps op het ene apparaat over te nemen op het andere.
    Na deze instellingen kun je sms-berichten versturen en ontvangen op je iPad, die dan via je iPhone worden doorgestuurd en weergegeven in groene tekstballonnen in de Berichten-app
  • Het werkt! Dankjewel, frankf!👍
Log In of Registreer om te reageren.