Foto op iphone heeft 2 verschillende tijden

Weet iemand hoe het kan dat een foto op de iphone van een kennis 2 verschillende tijden heeft ? Er staat een “tijd created” en een tijd “ contend created” . Het verschil is 1 uur, “ contend created” is 1 uur vroeger dan “ created” . De foto is gemaakt op IJsland ( tijdsverschil met Nederland is 2 uur).
Op mijn iphone heb ik bij dezelfde foto maar 1 tijd, die is gelijk aan de “ content created” van mijn kennis.

Reacties

• KorKor
    July 2025 aangepast
    Heeft je kennis die foto gemaakt een uur voordat jij het van hem hebt gekregen?

Deze tijden staan in de zg EXIF- informatie van de foto. Volgens de uitleg hiervan:

Content Created:
    Dit is de datum en tijd waarop de foto daadwerkelijk is gemaakt, oftewel het moment van opname. Het geeft de tijd aan dat de camera de foto heeft vastgelegd.

Created:
    Dit is de datum en tijd waarop het digitale bestand, inclusief de EXIF-gegevens, is aangemaakt of gewijzigd. Dit kan bijvoorbeeld het moment zijn waarop de foto is opgeslagen, bewerkt of geëxporteerd/geïmporteerd.

Bij foto’s gemaakt door je iPhone zijn deze tijden gelijk.
  • Hartelijk bedankt voor dit antwoord, Kor, klinkt heel logisch. ik zal het aan hem doorgeven.
    Ik heb de foto niet zelf gekregen, maar hij heeft de foto ongetwijfeld opgeslagen, hij maakt er een presentatie van.
Log In of Registreer om te reageren.