MacBook Pro niet meer aan te zetten met aan / uit knop

Mijn MacBook Pro, 13" medio 2012 is sinds de upgrade naar El Capitan niet meer aan te zetten met de zilveren powerknop rechts boven.
Ik laat ik eens de Air manier proberen door de toets rechts bovenin het toetsenbord in te drukken. Bij de Air is dit de power knop, maar bij dit MacBook de eject knop van de CD/DVD drive. Tot mij verbazing sprong het toestel weer aan. Ik dacht dat dit wellicht na een reboot wel weer goed kwam, maar niet dus..... Vervelend is dit natuurlijk niet, maar je staat wel even raar te kijken dat je na een upgrade en een koude start daarna je MacBook niet meer aan krijgt..... Zou dit een bug zij? Wie het weet mag het zeggen. Ik ben in elk geval blij dat mijn MacBook in elk geval niet dood is.

Reacties

  • Even een update: Na het MBP uitgezet te hebben door een paar seconden op de aan/uit knop te drukken en te wachten op het dialoog scherm gaat ie ook weer aan met deze knop. Echter ook de eject knop blijft werken om het MBP aan te zetten.
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2015 aangepast
    Dus ... Bij je MacBook Pro 13" kon je op de Eject knop drukken om de computer aan te zetten, begrijp ik dat goed? Dit zou heel erg raar zijn, een bug waarschijnlijk, want het kan problemen opleveren als er een CD vast zit en je via die weg wilt hem uit werpen bij een herstart. Maakt je MacBook andere geluiden bij het opstarten.
  • Inmiddels ondervind ik geen problemen meer met mijn MBP dus houden we het maar op een bug.
Log In of Registreer om te reageren.