Zoeken op Beschrijving in Foto's app op Mac

Ik merk dat bij het zoeken naar deelwoorden in het veld Beschrijving bij foto's in de Foto's app op de Mac soms alleen resultaat wordt weergegeven als het gehele woord in het zoekveld wordt ingevuld. Een andere keer wordt weer wel een resultaat weergegeven, ook al wordt slechts een deel van het zoekwoord opgegeven. Bijv. Beschrijving bij foto 'Sint Martinuskerk', zoek je op 'kerk' dan wordt deze foto niet gevonden. Je moet dan alsnog het woord 'kerk' apart in de Beschrijving opnemen. Een andere keer zoek je op 'wolken' en dan worden ineens de foto's met als Beschrijving 'wolkenluchten' weer wel in het resultaat weergegeven. Is hiervoor een verklaring te geven? Of het is een bug van de app?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Helaas zoekt foto's inderdaad alleen op de gehele woorden en niet een deel ervan, misschien dat Apple dit heeft opgelost in MacOS Sierra, moet ik nog testen.
  • Ik had niet gezegd dat Apple alleen op hele woorden zoekt. Soms werkt de zoekopdracht wel degelijk ook op deelwoorden. Zie de voorbeelden in mijn vraag.
  • Ik heb hier echter geen verklaring voor. Vandaag de vraag: is er wellicht toch een verklaring hiervoor of is het een bug in het programma.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.