MenuTab Pro voor Facebook instellen? App gezocht voor Facebook meldingen?

May 2016 aangepast in Algemeen
Goede avond,

Ik weet helemaal niet of ik hier deze vraag kan stellen maar probeer het toch. Ik heb sinds kort de app MenuTabpro om Facebook notificaties te ontvangen in het berichtencentrum. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld (zie bijlage) maar ik ontvang nog steeds geen notificaties. Kan iemand mij hierbij helpen?

Groeten, Maarten

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik vind het vreemd dat je niet de standaard notificatie systeem van osx gebruikt in combinatie met facebook: in Systeemvoorkeuren ▸ Internetaccounts ▸ Facebook (inloggen) ▸ en schakkel meldingen in. Wil je meldingen enkel ontvangen van Messenger kan je surfen naar www.messenger.com deze vind je terug onder Systeemvoorkeuren ▸ Berichtgeving.
  • Messenger meldingen ontvang ik wel. Het gaat mij juist om die Facebookmeldingen. Soms krijg ik er wel een paar maar meestal niet. Heel vreemd dus!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is wel zo als Facebook open staat en je de melding eerst ontvangt op de website (ookal staat die op de achtergrond) dat er geen melding via berichtencentrum zal komen. Het kan helpen om even Facebook via de internet accounts uit te loggen en terug in te loggen.
  • Helaas helpt dit niet! Facebook staat trouwens nooit open. Hij staat in mijn favorieten.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is vreemd, mischien moet je eens kijken op de pagina met de meldingsinstellingen van facebook zelf.
  • Ik heb het antwoord al bij de beschrijving van de App in the App Store (zie bijlage). Je moet nog een (betaalde) app downloaden voordat hij werkt. Ga ik dus niet doen. Sluit deze discussie dus maar. Dank voor het meedenken!!
  • Heeft iemand een advies welke app te gebruiken om Facebook notificaties te ontvangen in het berichtencentrum? De app for Facebook werkt dus niet bij mij.

    Groeten, Maarten
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Wie kan mij een advies geven welke app te gebruiken om Facebook notificaties te ontvangen in het berichtencentrum. Sinds osx El Capitan werkt bij mij de standaard app niet meer?

    Groeten, Maarten
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies (nog eens) samengevoegd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik raad je dan toch aan om even, alles uit te loggen wat met Facebook te maken heeft op je computer. Apps zijn er niet echt die notificaties doorsturen, anders dan messenger.

    Nogmaals via Deze pagina van facebook kan je zien waarvoor je meldingen krijgt.

    Onder Systeemvoorkeuren ▸ Meldingen moet Facebook minstens op stroken staan.

    Is Growl geïnstalleerd, dan verwijder je het best. Alle andere Apps die iets met Facebook te maken hebben ook verwijderen, controleer ook even ~/Library/Caches om zeker alles verwijderd te hebben van de verwijderde programma's.
  • Door het samenvoegen blijft mijn nieuwe vraag ( het zoeken naar een nieuwe app) onzichtbaar. De oude vraag ging immers over een app die niet meer werkte, en deze vraag is ook afgesloten.
  • timoshatimosha    Moderator
    @quantz

    Ik heb de titel van het topic aangepast. Ik verzoek je ook om nu niet meer alle twee dagen een nieuw topic te openen over hetzelfde onderwerp.
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    @quantz Wij proberen ons best te doen om iedereen te helpen, gelieve dit dan ook zo goed mogelijk te formuleren in de vraag als in de omschrijving. Tips voor alternatieve apps kunnen wij geven maar we proberen altijd naar de oorsprong van het probleem te zoeken. In jouw geval kan dit een fout zijn in de instellingen van Facebook. Ik raad je dan ook aan om even te kijken op de pagina van de notificaties, en controleren of alles in orde is.

    Verder zijn er niet veel apps:
    Current is één maar dit zal het zelfde probleem hebben vermoed ik als je vorige app.

    Je kan de RSS feed gebruiken van Facebook notifications, zie https://www.facebook.com/notifications bovenaan.
    Bijvoorbeeld dan in IFTTT in combinatie met Pushbullet
  • OK,Dit zijn mijn instellingen (zie bijlage), of zijn er nog meer (op Facebook zelf?)
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    Ja ik weet niet of dat het daar aan ligt, maar we gaan even notificatie center resetten, het zou kunnen liggen aan Niet storen functie.
    Ik heb even zitten zoeken, maar kan je even volgende map verwijderen ~/Library/Application Support/NotificationCenter.
    Vervolgens opent u Terminal en geeft u de volgende lijnen één voor één in (enter na elke lijn).
    cd `getconf DARWIN_USER_DIR`
    rm -rf com.apple.notificationcenter
    killall usernoted; killall NotificationCenter

    Sluit nu het terminal venster en herstart de computer.
    Ps: het effect zal pas zichtbaar zijn na een 2 herstart.
    Deze methode verhelpt de meeste fouten in notificatie center omdat het met iCloud is gelinkt en corrupte zaken kunnen optreden. (zoals bij mij, ical notificaties die niet weg te krijgen waren.)
  • Waar of hoe vind ik de map ~/Library/Application Support/NotificationCenter
  • QuintenQuinten    Moderator
    De map kan je vinden door in Finder comando ⌘ + shift ⇧ + G te drukken en het pad hier in te vullen of via de menubalk Ga ▸ (alt ⌥ indrukken) Bibliotheek, dit is direct de map Library
  • Ik kan het mapje nitificationcenter niet vinden (zie bijlage).
  • timoshatimosha    Moderator
    May 2016 aangepast
    Ik kan het mapje nitificationcenter niet vinden (zie bijlage).
    Dat komt omdat je in de systeem bibliotheek bezig bent en niet in de gebruikers bibliotheek (~/Library/Application Support/NotificationCenter). De tilde (~) verwijst naar de gebruikers directory.
  • Ik ben benieuwd!!
  • Helaas er gebeurt niks :'(
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan heb ik geen weet van een andere oplossing.
    Je zal moeten gebruik maken van Facebook RSS, in combinatie van een RSS reader zoals IFTTT, Feedly, Safari reader.

    Meldingen op osx kan je met iFTTT creëren door gebruik te maken van pushbullet.
  • Meldingen op osx kan je met iFTTT creëren door gebruik te maken van pushbullet.
    Hoe doe dit dan?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet natuurlijk een account hebben op zowel IFTTT en Pushbullet.
    De eerste stap in IFTTT een nieuw recept aan te maken.
    Te starten met RSS (van de facebook rss, die je vind op facebook.com/notifications
    Vervolgens kies je voor Pushbullet en verbind je hiermee.
    Kies dan voor note. Je hoeft nog enkel deze te voltooien en je bent klaar.
  • Ik snap het! IFTT is trouwens een mooi initiatief en een mooie site. Inmiddels heb ik toch Current gedownload en het lijkt te werken.
    Tot zover geen vragen meer. Dank voor het meedenken en u mag deze "draad" afsluiten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.