Kan niet meer inloggen op iCloud op mijn Mac

May 2016 aangepast in iCloud
Een vervelend probleempje:
Kan op mijn Mac ( El Capitan) geen enkele mail meer binnen halen met mijn iCloud account, krijg steeds foutmelding ( zie prinsscreen).
Ook via systeemvoorkeuren, iCloud wil het maar niet lukken om in te loggen.
Wanneer ik echter inlog met dezelfde gegevens op www.icloud.com lukt het wel.
In de App Store hetzelfde probleem, hier ook foutmelding
Op mijn iPad en iPhone geen enkel probleem om de mails binnen te halen , nochtans hetzelfde inlog en paswoord als op mijn Mac
Heeft iemand een oplossing ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Al geprobeerd op een andere computer? of met een ander account, ook na een herstart? Want het kan ook een tijdelijk storing geweest zijn bij Apple.
  • Op al mijn toestellen ( iPhone, iPad, Macbook ) ondervind ik geen problemen, enkel op de iMac wil het maar niet lukken om in te loggen. Nogthans bij alle toestellen hetzelfde ingesteld.
  • QuintenQuinten    Moderator
    May 2016 aangepast
    Ik heb even moeten zoeken maar je kan volgende bestanden in ~/Library/Caches/ Verwijderen:
    • com.apple.finder
    • CloudKit > com.apple.finder
    • CloudKit > com.apple.clouddocs
    • CloudKit > com.apple.CloudDocs.container-metadata
    • CloudKit > CloudKitMetadata
    • CloudKit > CloudKitMetadata-shm
    • CloudKit > CloudKitMetadata-wal
    • com.apple.icloud.fmfd
    • com.apple.iCloudHelper
    Herstart hierna de computer en probeer nog maals in te loggen.
  • Bedankt maar helaas geen enkel van die bestanden terug te vinden in de caches.
Log In of Registreer om te reageren.