Wachtwoord niet kunnen wijzigen van een Gmail account op een iMac en MacBook Air

February 2016 aangepast in Algemeen
Goedemiddag,

Zojuist heb ik mijn wachtwoord veranderd op www.gmail.com van mijn email account.
Nu komt het leuke, zodra ik naar de applicatie Mail ga op mijn iMac en Macbook Air, bovenin de balk mail aanklik, vervolgens voorkeuren en dan accounts, zie ik daar mijn gmail accounts staan + het account waarvan ik het wachtwoord heb gewijzigd.
Vreemd genoeg tref ik hier niet het wachtwoord aan, zodat ik deze kan wijzigen.
Ik heb nog niet geprobeerd om het account te verwijderden en opnieuw te installeren, dit vind ik voor amateurs. Het moet toch mogelijk zijn ergens dit aan te passen.

Graag zie ik jullie reactie tegemoet, die het verlossende antwoord weten. Anders moet ik op 4 computers het account verwijderen en opnieuw toevoegen. Beetje veel werk.

Groet, Ray

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Kijk eens in System Preferences -> Internet Accounts of je het Gmail wachtwoord daar niet kan wijzigen.
  • Nee, helaas (en heel vreemd) kan het daar ook niet.
    Ik zit met hetzelfde probleem, en weet ook even geen andere manier dan op al mijn vier iOS-apparaten het account te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

    Is dit weer zo'n apple-google vete dingetje?
  • @ Timosha, nee helaas. Dit is niet mogelijk.
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2016 aangepast
    @Ray81

    Sorry! Het was maar een idee. Ik gebruik zelf niets van Google dus ook geen Gmail.
  • Ik gebruik de native mail van OSX niet maar volgens mij kan je het paswoord op volgende wijze veranderen:
    - Preferences - Account
    - Google selecteren
    - bij "outgoing email server" selecteer je "edit smtp server list"
    - bie "advanced" kan je onderaan je paswoord inbrengen
  • Beste Pramon, dit is helaas niet het geval.
    Ik heb ondertussen wel een andere, "Work Around".
    Stuur een email met dit account, dan krijg je vanzelf een pop-up om je wachtwoord van Gmail in te geven op je scherm.
  • Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Wachtwoord Gmail account gewijzigd en nu dit gewijzigde wachtwoord proberen in te brengen cq aan te passen in mijn Gmail account als onderdeel van Apple Mail. En liefst zonder dat ik de betreffende Gmail account volledig moet verwijderen. Het gaat zowel om de Gmail account op de Mac als op de iPad/iPhone. Weet iemand hier dé oplossing voor? Alvast bedankt voor het meedenken.
Log In of Registreer om te reageren.