iPhone 5s zwart

February 2016 aangepast in Hardware problemen
Af en toe heeft mijn iPhone 5s last van kuren. Nadat de homebutton het al heeft afgezien, de batterij van het padje is, heb ik ook het geluk dat mijn mobiel af en toe in de zoveel tijd op zwart scherm valt. En dan bedoel ik dat hij opeens echt NIKS meer doet, niet aan het stopcontact, niet aan de laptop met iTunes (hij geeft overigens dan wel een reactie, bovendien staat er gewoon 100% en dus de iPhone functioneert wel maar het scherm blijft zwart). Ik krijg wel geen meldingen of waarschuwingen binnen. Normaliter zou je dus hem geforceerd op moeten starten, maar dat is dus niet mogelijk door een kapotte knop. De vorige 2x dat dit zwarte scherm gebeuren gebeurde, legde ik de iPhone aan de oplader en na 1 à 2 dagen startte hij opeens weer op. Dit keer verwachtte ik dus hetzelfde, maar hij ligt er al 3 dagen aan en er gebeurd nog steeds niks..

Nu heb ik een aantal vraagjes:

- Kan ik geforceerd opstarten via een andere weg dan met de homebutton, bijv. door iTunes?
- Weet iemand wat er aan de hand is überhaupt en hoe ik dit kan oplossen?

Ik zou hulp onwijs waarderen! Deze afkickcursus komt me niet ten goede haha. Als je vraagjes hebt over de situatie, please ask.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan de gsm aansluiten aan de computer en het herstelproces doorlopen, ook de laatste iOS versie zal het misschien kunnen verhelpen.

    Misschien heb je het al geprobeerd maar een hercalibratie van de homeknop maakt dikwijls het verschil.

    Door de iPhone aan de computer en iTunes te hangen en de sluimer knop lang in te houden zal deze ook opstarten.
  • Als ik het herstelproces wil doorlopen, moet ik eerst zoek mijn iPhone uitzetten. Dit lukt dus niet doordat ik niet op mijn iPhone kan. Weet je misschien hoe ik dit kan verhelpen?

    De nieuwe iOS versie kan ik ook niet downloaden, want moet nog 770 MB daarvoor vrij hebben en ik kan dus niet op mijn mobiel om afbeeldingen te verwijderen. Tenzij je toevallig ook weet hoe ik dat moet doen?

    Een hercalibratie is ook niet mogelijk gok ik, want mijn mobiel is dus zwart.

    En ik heb mijn iPhone aan de computer gehangen, en de sluimerknop ingehouden en hij doet helaas niks. Hoelang moet ik die inhouden?

    Zoals je ziet zit ik lekker in de problemen.. Trouwens hij maakt wel geluidjes als ik hem aan de batterij hang en als ik het geluid aan en uit zet dmv schuifknopje aan de zijkant trilt die ook.
  • Ik heb wel opeens de beschikking over mn AssiveTouch knop. Het zwarte scherm ligt ook iets op als ik de sluimerknop inklik.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zoek mijn iPhone kan je uitschakelen via een ander apparaat of iCloud.com zie: http://www.appletips.nl/apparaten-verwijderen-uit-zoek-mijn-iphone/

    Het beste is dat je de iOS versie download en installeert via de computer.

    Hefkalibratie kan je doen door op het gevoel te navigeren, maar als het echt niet lukt denk ik dat het iPhone scherm na een herstelling foutief is aangesloten.

    10 à 15 seconden is het dat je moet de knoppen inhouden. http://www.appletips.nl/iphone-ipad-of-ipod-touch-herstellen-via-dfu-of-recovery-mode/

    Zoals ik zei moet er een probleem zijn bij de aansluiting van het scherm.
Log In of Registreer om te reageren.