JPG foto's versturen via Mail

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik jpg foto's verstuur via Mail in het normale formaat dan krijgt de ontvanger deze foto's in een zeer klein formaat. Dit is opmerkelijk want als ik dezelfde foto aan mijzelf verstuur dan ontvang ik de foto in het verstuurde formaat. Als de foto via webmail verzonden wordt dan is er geen enkel probleem.

Reacties

  • Dat komt door het mailprogramma van de ontvanger. (Meestal Windows/Outlook?)
    Er zijn al veel tips langs geweest hoe dit op te lossen, maar de meest betrouwbare is foto’s omzetten naar PDF.
  • Het omzetten naar PDF en ook het converteren naar RAW is een oplossing. Echter dat vind ik te omslachtig, Echter omdat ik mijn probleem al een tijdje geleden gesteld heb zal ik hem opnieuw formuleren De foto’s die ik vanuit Finder verstuur worden door de geadresseerde in een zeer klein formaat ontvangen, iets ter grootte van een postzegel. Het gebeurt ook als ik ze met het programma Foto’s verstuur. Het kan niet aan de grootte van het bestand liggen omdat ik het uitgeprobeerd heb met 1 foto. Het vreemde is echter dat als ik Thunderbird gebruik de foto met het goede formaat bij de geadresseerde terecht komt. Tevens heeft iemand anders met dezelfde MAcbook geen enkel probleem als hij foto's naar mij stuurt, terwijl het wel gebeurt als ik foto's naar hem verstuur.
Log In of Registreer om te reageren.