App updates werken niet? [Ziggo DNS-servers!]

October 2015 aangepast in iTunes- en App Store
Ik heb een vrij vreemd probleem, waarbij ik niet weet op welk forum ik dit moet posten. Wellicht dat iemand van jullie dit weet.
Sinds een maand kan ik geen apps meer updaten via WiFi. Ook de App iconen zijn grijs. Dit geldt voor zowel mijn iPad Air als voor een iPhone 6s. WiFi werkt, alle sites werken, Speedtest geeft 13 ms ping, 120'down en 12 up. Dus lijkt mij dat internet prima werkt. Puur alleen de appstore zaken,zoals app updates en app iconen werken niet. Via 4G zijn alle iconen er direct en updaten werkt ook.
Ik zit op een horizon box van Ziggo met als router een Airport Extreme. Resetten van deze geeft geen resultaat.
Wat kan er nu voor zorgen dat ik alle online zaken via WiFi kan behalve alleen Apple zaken niet?! Raar maar waar.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Ziggo? Dan stel de DNS servers in de router eens in met de servers van OpenDNS:

    208.67.222.222
    208.67.220.220

    Dat is een heel bekend probleem met de Ziggo DNS servers. Vergeet na de wijziging niet alle toestellen te herstarten om de DNS cache leeg te maken.
  • Hoppa!! Het werkt. OpenDNS ingesteld op Horizonbox en probleem verholpen.
    Bedankt Timosha
  • timoshatimosha    Moderator
    Zonder dank en graag gedaan.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.