Advies gezocht voor aankoop MacBook 15"

October 2015 aangepast in Apple bytes
Hallo allemaal,
Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten met betrekking tot een goede snelle MacBook.
Ik ga hem voornamelijk gebruiken om filmpjes te editen voor mijn gopro.
En misschien ook om te photoshoppen.
Ik heb totaal geen verstand van computers, maar weet dat ik wel een 15" MacBook wil en dat het geen nieuwe hoeft te zijn.
Ik heb deze gezien op tweedehandmac,

MacBook Pro (15 inch mid. 2012)
Processor: Intel core i7 2,3 GHz
Videokaarten:
Intel HD Graphics 4000, VRAM: 1536mb
Nvidia geforce GT 650M, VRAM: 512mb
RAM Geheugen: 8gb
Harde schijf: 512 gb SSD

Er staat nu OS X El Capitan 10.11 op
en er zit een installatie cd van OS X Leopard bij.

Of deze.

MacBook Pro 15 inch met Retina-scherm, mid-2012.
2,6 Ghz i7 processor
16 GB RAM (werkgeheugen)
256 GB flash-opslag

Is in zeer goede staat.
Altijd zuinig mee omgegaan.

Wat krijg je er nog bij?
- Een schone El Capitan (OS X 10.11) installatie
- Een sleeve
- Oplader

Gaat weg in verband met de aanschaf van een nieuwe MacBook Pro.
RAM: 16
Processor: 2,6 i7
Hard Disk: 256



Alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren.

Hans

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De eerste twijfel ik aan, dit is een Macbook Pro waar is aan gesleuteld. Dit is te zien aan: Geen retina maar wel een Flash (SSD), normaal is dat nog een HDD.

    Qua beeld voor Photoshop en Beeldverwerking (ik vermoed Premiere Pro en After Effects, mits je toch Photoshop gebruikt). Is retina interessanter, omdat de kwaliteit niet alleen van het beeld scherper is, maar ook omdat je doormiddel je resolutie aan te passen, meer op je scherm kan krijgen.

    De eerste MacBook Pro bevat een CD/DVD lezer maar of deze er nog in zit (ik twijfel door de SSD).

    2,3 VS 2,6 GHz is bijna verwaarloosbaar, maar op een MacBook Retina merk je wel een verschil, dat ie sneller is ook bij het renderen.

    16 GB, Ja je kan meer programma's tegelijk gaan draaien, voor je enige vertraging ondervind, en je cache geheugen zal dan ook groter zijn voor een vloeiende preview van je beeldmateriaal.

    512GB vs. 256GB is ook niet echt belangrijk, als je gebruik maakt van een externe harde schijf waar je de oude projecten kunt op plaatsen.

    El Capitan, zal iets meer moeite hebben op de eerste MacBook geloof ik.

    Eigen conclusie: 2de MacBook is de beste voor grafische programma's.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.