Hoe moet ik de 3e partitie verwijderen?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Kortgeleden heb ik een nieuwe harddisk in mijn Mac geplaatst en "OS X Yosemite" erop gezet. later heb ik de schijf in tweeën gedeeld, de 1e helft voor 'Yosemite, en de tweede leeg. Toen 'El Capitan, uitkwam heb ik deze op de tweede helft gezet om deze eerst te testen.
'El Capitan, beviel mij zo goed dat ik Yosemite heb verwijderd en de schijf weer één heb gemaakt.

De schijf was vóór ik hem door tweeën deelde met twéé partities, maar nu heeft hij drie partities, en maar 999,35 Gb. Ik heb geprobeerd met defragmenteren om deze 3e partitie te verwijderen maar dat is niet gelukt.

Weet iemand hoe ik mijn schijf weer normaal dus zonder deze 3e partitie kan krijgen?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Ferry

Reacties

  • October 2015 aangepast
    In mijn iMac van 2008 heb ik kortgeleden een nieuwe harddisk van 1TB geplaatst, gelijktijdig heb ik de schijf in tweeën gedeeld dus 500 GB voor de eerste en 500 GB voor de tweede helft zodat ik een van de beiden kan gebruiken.
    Bij nader inzien heb ik het weer ongedaan gemaakt.

    De schijf was met opstartpartitie 1TB groot, maar nu is hij maar 999,35 GB, "en, heb ik drie partities! Ik heb geprobeerd om deze derde partitie te verwijderen maar helaas dat is mij niet gelukt.

    Weet iemand hoe ik mijn schijf weer 1TB kan maken?

    Bij voorbaat dank!
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Discussies samengevoegd
Log In of Registreer om te reageren.