Mail geeft na één dag melding "dit bericht is niet gedownload van de server"

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Na de update naar ios9 op mijn ipad air heb ik problemen met mijn mail.
Na 1 dag is de mail verdwenen alleen de afzenders en ontvangers blijven in de headers staan, verder is de inhoud weg.
Ik gebruik al jaren een ipad en kon voordien altijd de mail teruglezen van wel een jaar terug.
In de instellingen staat alles goed ingesteld op verwijderen nooit.
Ook heb ik dit account al eens verwijderd en opnieuw ingesteld maar met het zelfde resultaat, wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Reacties

  • Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb ios9 update al gedownload, maar is niet opgelost. Inhoud verdwijnt op ipad, op laptop en is ook op webmail niet meer te vinden. Heb geen oplossing kunnen vinden. Wie helpt?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    Gelieve wat meer informatie te geven.

    "Mijn mail" kan van alles en nog wat zijn. Welke mail provider gebruiken jullie? iCloud, Gmail. Yahoo Mail, Hotmail, enz...? Zijn het POP3, IMAP4 of Exchange accounts?
  • September 2015 aangepast
    Ik gebruik pop.kpnplanet.nl

    P.s. Had geen probleem bij ios8
  • ik gebruik de mail van ipad en Telfort is mijn provider (pop3)
  • timoshatimosha    Moderator
    Schijnt een probleem te zijn met het antieke POP3 protocol. Daar kan ik helaas niet mee helpen, sorry. De laatste keer dat ik POP3 gebruikt heb was nog ergens in de vorige eeuw.

    Hebben KPN en Telfort geen IMAP4 mail servers?
  • @Timosha,
    ik begrijp dat jij veel verder bent dan de gemiddelde mac gebruiker, als je geen ander antwoord hebt dan dat pop3 iets uit de vorige eeuw. Sorry kijk wel verder op het web voor hopelijk een wat meer gericht antwoord.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    @amateur

    POP3 is inderdaad nog iets uit de vorige eeuw. En helaas kan ik daarom niet helpen. Het is zo lang geleden dat ik dat protocol nog gebruikt heb. Maar er zijn zeker nog andere forumleden die wel nog recente POP3 ervaring hebben en dus wel kunnen helpen.

    Dit heeft helemaal niets te maken met "hoever men als Mac gebruiker is". POP3 is ook in Windows, Linux en Unix een verouderd protocol.
  • Dank voor het snelle antwoord. KPN kan ik niet oplossen.

    Kan ik ios9 deleten en ios8 terug installeren?
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    @tiggelt

    iOS deleten kan niet. Je kan wel een ipsw image van iOS 8.4.1 van het Internet plukken. Dan kan je met iTunes manueel herstellen naar iOS 8.4.1. Backups van iOS 9.0 of 9.0.1 kan je niet terugzetten.

    ipsw images kan je hier downloaden:
    https://ipsw.me
    en je kan alleen nog herstellen naar iOS 8.4.1. Als je dit wil doen wacht je best niet te lang. Apple kan elk ogenblik stoppen met het signeren van iOS 8.4.1
  • Brutaliteit ten top amateurtje.

    timosha is een van de meest gerespecteerde experts op dit forum.
  • Had ik ook, misschien een late reactie, maar ik heb op mijn ipad mijn mailaccount van onsbrabantnet verwijderd omdat het een pop3 account was. Daarna heb ik een nieuw account aangemaakt met precies dezelfde gegevens van onsbrabantnet. Je hoeft dan niet aan te geven pop of imap, want dat gaat vanzelf. Ik had mooi mijn mails met bijlagen terug. En een imap account op mn ipad.
  • Net contact gehad met Apple support. POP wordt vanaf iOS9 niet meer ondersteund. Alleen IMAP account aanmaken mogelijk. Bestaande POP functioneert nog wel maar werkt niet meer correct. Berichten NIET op de server worden NIET meer weergegeven op de (b.v.) iPhone. Berichten die belangrijk zijn moet je dus niet wissen op de server en als je ze wilt lezen MOET er een werkende verbinding (WiFi, G4 etc.) actief zijn.
  • Na mijn update naar El Capitan heb ik problemen met mijn mail, na de update starte ik mail en alle mailboxen zowel in als uitgaand waren leeg.
    Na het herstellen van de mailbox via > Mailbox > Rebuild is het grootste deel van de mail weer terug. Ik mis alleen de mail van de afgelopen twee weken, deze staan nog wel op de server maar worden niet binnen gehaald. Als ik een testmail stuur komt deze wel aan en blijft deze ook in de inbox bewaard. Iemand een idee waar het mis gaat en hoe dit te herstellen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Bedankt Stephan. Goeie info :)
  • Hier nog een amateur die van de ene op de andere dag lege mailtjes heeft. Het vreemde vind ik toch wel dat het niet alle mail betreft, een aantal kan ik gewoon nog lezen. Ik baal er eerlijk gezegd wel gruwelijk van dat Apple ons dat zomaar levert, zonder kennisgeving, zonder waarschuwing, zonder advies om mail die je wilt bewaren elders op te slaan. Als ik mijn POP account verwijder ben ik alle mail kwijt, op de server is ook veel verdwenen, terwijl ik daar heb ingesteld dat hij niet verwijderd moet worden.
    We zijn toch niet allemaal de hele dag bezig met de pc op orde te houden? Ik heb een pc nodig om mee te werken, omdat je in deze tijd niet meer zonder kunt, maar het kan toch niet de bedoeling zijn om niets anders meer te doen?
    De basis kan ik zelf, maar ik ben geen expert en het lijkt erop dat je dat tegenwoordig ook bij Apple moet zijn. Had ik ook wel bij Microsoft kunnen blijven, dat is in elk geval goedkoper.
    Ik ben ernstig gedupeerd nu, bij Apple kunnen ze ook niet helpen.
  • Apple rules the world. Eigenlijk een schande dat we dit allemaal accepteren.
  • November 2015 aangepast
    hoe kan ik weer alles zien op de mail ik gebruik kpn in iphone 6s plus
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • November 2015 aangepast
    Sinds update op ipad naar ios9.01 probleem met email.
    Krijg bericht, email niet gedownd van server.
    Hoe krijg ik dit terug voor elkaar?
    Mvg
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Oplossing:
    Nieuw account aanmaken en imap kiezen inplaats van pop
  • Misschien moeten we met z'n allen gewoon eens accepteren dat je af en toe eens iets moet aanpassen om het werkend te houden. Sommige mensen schijnen te denken dat als je in 2001 iets instelt op je apparaat dat het dan 10 jaar later nog steeds gewoon moet werken. Welkom in het digitale tijdperk!
  • Na de up-date iOS 9.2 is het probleem verholpen. (stond ook in de hele kleine lettertjes van de up-date) Schijnbaar was de info van de Apple support desk Nederland niet accuraat. Ik heb wel een ander mail programma gevonden welke in de "9.01 tijd" wel de berichten heeft opgeslagen. AltaMail Go. Dit als info, mocht de ondersteuning van POP3 na een volgende up-date wel verdwijnen...
  • Ik ben net geregistreerd en een amateur,. Voorgaande discussie gelezen en wellicht te laat maar toch een reactie.
    Kijk even bij appletips: iOS: Mail automatisch verwijderen uitschakelen. Wellicht dat dat helpt?
Log In of Registreer om te reageren.