2.4 Ghz en 5 Ghz netwerk

March 2015 aangepast in Airport en netwerken
Hallo,

Onlangs heb ik mijn netwerk aangepast, voor een goede beeldvorming zal ik schetsen hoe mijn netwerk eruit ziet en met welk probleem ik kamp.

Ik heb de volgende hardware;

Airport Time Capsule (5de gen.), staat in meterkast.
Airport Extreem (3de gen.), staat op 1ste verdieping.
Airport Express (2de ge.), staat op 2de verdieping.
Alle apparaten zenden een WIFI signaal uit (zowel 2.4 en 5 G).
Ik heb tot op heden geen instellingen gewijzigd, alles staat dus standaard ingesteld.

Ze zijn allemaal verbonden met een UTP kabel.
De verbinding met UTP kabel werkt prima ook het WIFI netwerk.

Alle Apple apparaten (IPAD 2x -IPhone 5 2x, IMac,Mac Mini en Apple TV, MacBook pro 2x), draaien op een 5G netwerk met een prima Mbps. IMAC, MacBook pro, Mac Mini, etc. etc. hebben een Mbps tussen 300 en 450 Mbps.

Probleem:
Echter heb ik 2x IPhone 6, welke niet draaien op het 5 G netwerk maar telkens verbinding hebben met het 2.4 netwerk. Ik zie in het Aiport configuratieprogramma dat dat de IPhone 6 tussen de 60 en 75 Mbps hebben, terwijl de 2 IPhone 5 een Mbps van 150 hebben.

Ik had de verwachting dat de 2 IPhone 6 ook op het 5G netwerk kunnen draaien en ze daarmee verbinding zoeken ipv 2.4 netwerk.

Wie heeft er een oplossing/tips hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ?

Groet.

Reacties

  • RichardRichard    Beheerder
    Hmm maar waar zie jij dan dat een device met 2.4 of 5 Ghz is verbonden in het Aiport configuratieprogramma?
  • April 2015 aangepast
    Dag Richard,

    Dank je voor je reactie. Wanneer je in het Airport-configuratie programma bv. op de TC klikt zie je de draadloze clients. Ga met de muis over de clients en dan krijg je eea zichtbaar. De verbinding word niet in die mate weergegeven zijnde 2.4 of 5 Ghz. Echter heeft de 2.4 Ghz een maximale verbindingssnelheid. Zie de foto.

    Het kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer, dan hoor ik het graag. En wil mij door anderen laten adviseren ;-)

  • Hier mag een slotje op.

    Probleem opgelost.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.